14. 3. 2022
Nezastupitelnost vody v lidském životě si i letos připomene celý svět. Úterý 22. března bude patřit Světovému dni vody, tentokrát pod heslem „Podzemní voda je neviditelná, ale její dopad je viditelný všude“. Stejně jako povrchové, jsou i vody podzemní základní podmínkou pro život na Zemi. Samostatným příběhem je pak jejich role v každodenním lidském životě.
Společnost ČEVAK a.s. zásobuje každý den pitnou vodou více než půl milionu obyvatel krajů Jihočeského, Plzeňského _a části kraje Vysočina. „Stejně jako musíme zajistit spolehlivé dodávky vody pitné, musíme se postarat i o vodu odpadní. K tomu, aby se vrátila do přírody v co nejlepší možné kvalitě, může přispět každý z nás, třeba i tím, že si uvědomí, že toaleta není odpadkový koš,“ řekla Jitka Kramářová ze společnosti ČEVAK a.s.
A právě tento slogan je jedním z klíčových sdělení programu „DOODPADU aneb co do kanalizace nepatří.“ Osvětový projekt zaměřený na problematiku odpadních vod zahájily před deseti lety vodohospodářské společnosti skupiny Energie AG BOHEMIA.
Téměř stovka kolektivů z řad studentů středních škol a gymnázií se zapojila do vyhlašovaných projektových soutěží. Naposledy měli studenti za úkol vymyslet hru na zadané téma. Výsledkem je hra SERENÁTO, která byla vydána právě u příležitosti letošního Světového dne vody. Hráči se při ní promění v čistírny odpadních vod.
„Zábavným způsobem tak zjistí, že vyčistit námi „použitou vodu“ není jednoduché. Zejména tehdy, když čistírnám komplikují práci předměty a látky, které do kanalizace nepatří. Dozvědí se například, co zabírá na zbytky léků, nebo na oleje a tuky,“ přiblížil princip hry vedoucí marketingu a komunikace skupiny ENERGIE AG BOHEMIA Ivan Kafka.
Doplnil, že hra byla inspirována téměř všemi soutěžními příspěvky, které studenti ve třetím ročníku soutěže středních škol odevzdali. „Snažili jsme se z každé převzít to nejlepší a věříme, že v SERENÁTU každý úspěšný soutěžní kolektiv najde některý ze svých nápadů. A především, že se pobaví samotní hráči,“ doplnil Ivan Kafka.
Serenáto se nedá koupit v běžné obchodní síti, lze jej ale získat jako odměnu při projektových dnech a soutěžích, které se pojí s osvětovou kampaní DOODPADU. V těchto dnech jej mohou zájemci vyhrát, pokud správně odpoví na některou ze tří otázek na facebookovém profilu DOODPADU.